Pages

Friday, August 5, 2011

mari-mari 'shopping'

Shopping di Melaka?...wow...memang heaven. Lagi-lagi bagi mereka yang gemar window shopping dulu.Ye..lah, bila dah berkenan baru lah nak beli. betul tak? Lebih-lebih lagi Hari Raya yang bakal menjelang setelah berpuasa sebulan .Baju serta keperluan lain yang perlu dibeli untuk memeriahkan Hari Raya yang akan tiba pasti membuatkan anda teruja membeli belah. Bagi anda yang baru mencecahkan kaki ke Melaka, inilah negeri yang kecil tetapi merupakan syurga membeli belah. Manakan tidak, baru jalan 2-3 km dah jumpa lagi pasaraya. Pasaraya yang bagai cendawan tumbuh ini merancakkan pesta beli belah di Melaka. Kalau di lihat warga Singapura yang jauh tu pun sanggup datang ke sini. Pasti seronok....

ok...apa kata kita pergi ke Tesco dahulu. Tesco Cheng dan Tesco  Bandar Melaka. Kedua-duanya dekat walaupun di mana anda berada dengan adanya lebuh raya AMJ. Kalau keperluan makanan yang nak dicari bolehlah anda berkunjung ke Tesco.Baju raya kanak-kanak pun apa kurangnya.... harga..amat berpatutan. Ohhh...macamana pula kalu nak cari baju yang trendy?...he..he..apa lagi, terdapat Jusco Bandar Melaka dan juga Jusco Ayer Keroh. Mana yang best?..ehmmm nak cari pilihan baju yang pelbagai? Anda pasti berpuas hati pergi ke Jusco Bandar Melaka. Baju kurung yang menarik dengan harga yang murah mesti menarik perhatian anda.  Di Melaka juga ada Pasaraya Mydin. hah...mesti semua orang suka beli barang di Mydin kan. Oh..untuk baju melayu kanak-kanak beli di sana pun bagus juga. Pelbagai brooch yang menarik dijual berasingan mahupun yang dijual secara bundle amat berbaloi untuk dibeli. Mydin yang terbesar di Ayer Keroh terletak berdekatan dengan MITC Melaka. Food courtnya juga bersih dan sangat selesa. Dua lagi Mydin ada berhampiran bersebelahan dengan Melaka Sentral. Best kan? Kalau anda berada di Banda Hilir pula boleh lah membeli belah di Mahkota Parade dan Dataran Pahlawan yang menjanjikan pembelian terbaik dan menawarkan pelbagai kraftangan terbaik Melaka. Pasaraya ini berada sekitar kawasan bersejarah di Banda Hilir. Anda boleh melawat tempat bersejarah dan tidak rugi jika kita berbelanja di sini. Yang pasti anak-anak anda pasti berseronok bercuti di Melaka. 

Nak berbuka di mana? Pelbagai pilihan destinasi makanan boleh dicari. Boleh dikatakan semua fast food kegemaran anak anda pasti ada di sini. Mudah kan?..:)

No comments:

Post a Comment